Coffee Jelly - Huset och dess invånare




Insåg att jag får dela upp äventyret i platser eftersom det är omöjligt att ta det i dagar eller allt i ett enda inlägg.
Som tidigare nämnt låg huset med tillhörande rymdraket till toalett, automatisk dörr och skärmar som fälldes ned för fönstret vid mörkrets inbrott. Huset som jag de sista dagarna började tala om som: Nu ska jag nog gå hem.
Det kändes verkligen som hemma, fast mer Japan. Det skulle ju varit konstigt annars.
Familjen var helt underbar.
Pappan, som spenderade sitt lov läsandes serier på deras underbara takterass och slötittandes på j-rock resten av tiden. Han kom hela tiden med råd, tips och kartor om vart vi borde gå och hur. Bra tips var det också.
Mamman, som lagade mat i högre klass än alla Shanghais restauranger tillsammans. Hon log konstant och började varje mening med "eto..." eller "anno...".
Dottern, som sov halva dagen och sen satt och var blyg vid bordskanten.
Och eftersom de en gång i tiden bott i Sverige hade de fått en förkärlek för dill och odlade det på terassen.
Skulle kunnat stanna där i minst 4 år till.
Har fått det hemliga receptet på coffee jelly. Jag som undvikit kaffe sen jag var tre år, har inte smakat något så gott på länge. Vet att det låter vidrigt, men oh, så gott!
Kanske borde bli hemmafru på heltid så att jag kan lära mig laga mat på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0