Jag ska steka din lyckofisk! (J'aime des promenades und meine Jacke ist nach Hause.)




Trots att vi fick försäkrat innan vi kom hit att i Shanghai snöar det minsann aldrig, spenderades gårdagen med att fladdra runt i en snöstorm i klass med Sveriges marsväder. Undan för undan steg stormgraden och till slut vart det tvunget att springas ut på balkongen och ta ned tvätten (som var djupfryst) för att slippa hälsa på fruktgubbarna med ett: Ursäkta, jag ska bara hämta mina strumpor.
Himlen var svart och fylld av snö (nå, då är den väl inte riktigt svart, kanske). Sånt här ska inte hända när man inte har någon jacka!
Vilket Sabine tvingade på mig efter jag varit och hälsat på i hennes lägenhet där franska/tyskastudier pågick. Förvånansvärt nog minns jag franska utan problem, medan jag pratar tyska som en potatis. Lyckades berätta att min jacka var på väg hem utan mig, istället för att säga att jag glömt den hemma. Varpå alla tystnade och såg jackan sucka djupt och bege sig hem i snöstormen utan mig.

Bra vinterrecept nr. 2
Makaroner
Ett paket smör som blev över från flygplanet
En djupfryst rödlök

1. Koka makaroner, stek lök i smör. Ät.
2. Rör om i makaronerna med kniv eftersom de trivs i en enda klump och du har glömt något vettigt att röra om med i rummet. Stek lök i smör. Ät.
3. Rör om i makaroner med kniv, gärna när kortväxt grannflicka förskrämt kommer in i köket med ett paket nudlar. Håll djupfryst lök över gaslågorna. Stek lök. Ät.
4. Rör om i makaronerna med kniv, eftersom de kokar över och försök lugna den stackars flickan. Lägg rödlök i lågorna utan att bränna den. Stek lök. Ät.
5. Häll ut vattnet och ge upp att koka makaronerna vidare. Schasa iväg grannflickan. Banka äckellöken i bordet tills den helt säkert är död. Stek lök. Ät.
6. Lägg makaronerna i en skål och låtsas som om de inte finns. Misshandla löken med kniv, släng i smöret, låt brännas vid och stek sen löken. Ät.
Tips! Ackompanjerars gärna av en diskmaskin som sprutar vatten över hela köket för att få den riktiga "sunkkökskänslan".

Kommentarer
Postat av: D Drake

varför blir jag så lycklig över ditt misslyckande? jag vet inte men, på något sätt väger det över vadjag gjorde. 1Laga snabbnudlar Ät 2 Inse att du inte har tid att laga snabbnudlar ät dem råa med ett glas vatten Ät 3 Låtsas som om du gjorde som Nr1 och är mätt och lycklig ^^

2010-03-10 @ 19:52:22
Postat av: Julia

Underbara bilder!

2010-03-12 @ 17:23:33
URL: http://www.metrobloggen.se/upontheroof

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0