Inní Mér Syngur Vitleysingur - Suspended Animation



Hittade åter Golconde (den med människorna som faller) och insåg plötsligt hur mycket fint Rene Magritte har målat. Det här är några av mina favoriter.

Annars har dagen spenderats med att träna inför det här med att vara lärare för dryga småbarn. Tydligen blev jag gruppledare och tackade ja innan jag riktigt tänkt igenom det hela. Jag är ju både usel på att lära ut och alldeles för blyg för sånt här egentligen. Men jag tycker mer om barn än riktiga människor. Eller hur ska man säga. Barn är mer riktiga än andra människor.
(Nej, det är inte så att jag tycker mer om okända barn än mina vänner jag haft i femton år bara för att de inte råkar vara tre år längre. Inte heller de jag lärt känna senare.)
Vi får se hur detta går.

Imorgon råkar det vara mr. Hadanos födelsedag, så i brist på skåp att pynta blir det dörren som ska attackeras. Men givetvis måste vi vänta till offret, nej jag menar födelsedagsbarnet, har somnat så att det inte blir ett dörravtryck i pannan på någon av oss.
Vi får hoppas att han är bättre än vissa andra på att följa kakspår. Lägger man dem i pilar borde det gå.
Och det är den där tiden igen.
Då solen går upp så tidigt att jag praktiskt taget inte sover någonting.
I like.

Kommentarer
Postat av: Julia

Vilka underbara målningar, älskar dom!

2010-03-14 @ 18:29:33
URL: http://www.metrobloggen.se/upontheroof

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0