Quolot - I Kalifornien krävs jaktlicens för att ladda en råttfälla





Det känns som om jag gör en massa saker, men aldrig skriver om dem.
Folk börjar inse att det faktiskt är sommar, att terminen och slutproven närmar sig och att allt detta innebär att vi troligtvis aldrig kommer se resten av folket här igen. Så lite då och då har det nu blivit farvälkalas, utflykter till Qipu Lu och panikpluggande.
Cath samlade ihop alla tjejer (nåja, en del i alla fall) från kyrkan och drog iväg med oss till Tianzifang, ett rätt fint område som inte passar in det minsta i resten av Shanghai. Det blev västerländsk mat och glass i stora lass. Nu är ju jag personligen rätt trött på västerländsk mat och kommer sakna Kinamaten jättemycket, tvärtemot vad alla andra här verkar känna. Men det var väldigt gott ändå. Och glass är aldrig fel.
Lägg förresten märke till den rutiga elefantplånboken. Det råkar vara Elmer, en karaktär ur en väldigt charmig barnbok jag gillade som liten. Tragiskt nog är jag den enda som hört talas om den, inte ens ägarinnan till den visste vad det var för något. Elmer - den rutiga elefanten. Japp. Det är grejer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0