"Det är fysiskt omöjligt för grisar att titta upp i himlen"



Hade en teori om att väremböljan tvingar ut all fukt ur luften och att det är därför det regnar konstant. Lite som om molnen inte längre kan hålla inne allt vatten utan bara droppar ut det lite här och var över Shanghai. Det är regnperiod, med andra ord. Inte ruggigt Shanghai-vinter-regn utan en uppfriskande dusch lite då och då. Folk har slutat gå ut med paraplyer när det regnar och har dem istället när det är sol. Kanske är det svårt att förstå om man inte upplevt det (eller om man bara råkar tycka regn är fantastiskt), men när det är 35 grader och man kan sitta i timtal i skuggan utan att känna sig svalare, då är en regnskur mer än välkommen.

Och fruktsäsongen har kommit igång ordentligt. Trots att jag hemma i Sverige brukade poängtera hur mycket jag skydde allt som var nyttigt, så tycker jag ändå väldigt mycket om all frukt man kan få tag i här borta. Typ biva, den orange frukten på bilden. Jag har ingen aning om vad den heter på svenska eller engelska. Och biva är japanska. Det hjälper mig inte så mycket att luska fram vad det faktiskt är för något. Men man blir på bra humör av den i vilket fall som helst.

Och hjälp. Bara två veckor kvar till slutproven. Bara tre-och-lite-till veckor kvar tills jag åker hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0