The Window of Society - Shit Happens


Har genomgått två av de tre provdagarna och försökt att hålla huvudet kallt. Bokstavligen. Man kokar bort här i Kina.
Men igår kväll var det ännu ett sånt där farvälkalas och tja, med tanke på att jag blev bjuden på japansk mat så har jag väl inget att klaga på. Det var skoj att träffa folk, även om jag inte är så värst förtjust i mångas sätt att vara. Inget större klagomål dock. Hadano berättade återigen sin livshistoria och nu blev det samma version som jag och Ingela fick höra första gången vi åt med honom. Det är nämligen så att han inte tål stark mat, japan som han är. Så det blev en historia som gav oss alla magknip av skratt och som avslutades med "I now know two things, your mentality is connected to your body. And as the Americans say, shit happens. Really, it does."

Gah. Ett prov kvar och jag blir frustrerad så fort jag öppnar böckerna. Bäst att bara få det överstökat så fort som möjligt. Och mitt minneskort är ute på äventyr, bäst att jaga ikapp det innan det är alldeles för sent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0