Jag är inte rädd för tandtroll


Dagens lärdom: Jag gillar fortfarande inte att folk sticker mig i armen, trots att jag inte längre går i lågstadiet och blev lurad till att sprutor "inte var farliga".

Doktor (efter att ha tittat på mitt blod som långsamt rinner in i ett litet plaströr med grönt lock): Alltså. Du har väldigt tunna blodkärl.
Jag: Eeeh, jaha?
Doktor: Jo.
Jag (något yr och trött i huvudet efter att inte ha fått äta innan blodprovet): Det visste jag inte.
D: Det är nämligen så att nålen liksom suger sig fast i kärlväggen så att det bildas som ett vakuum. Sen säger det SCHLUURRP. Liksom.

Tack för den, schlurp liksom. Jag vill inte att mina blodkärlsväggar fastnar i någon äcklig nål som helst inte ska vara i min arm alls och nu verkar ha iglat sig kvar där för all framtid. Fru doktor verkade inte märkvärt berörd av min, låt oss säga brist på entusiasm.

Bilder från Skottland med korpar, körsbärsblom, idiotbad och en liten uggla från Edinburgh kommer snart. Dvs, när jag skrivit min "hemtenta".
För er som undrade är jag inte dödligt sjuk eller något, det var bara en rutinkoll. Yes. Intresseklubben antecknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0