Elina&Jonatan - En annan typ av äventyr



Bröllop har alltid betytt orgelmusik och en oändlig radda meningslösa ord för mig. Det har alltid varit jämställt med lång väntan för ingenting. Mitt sätt att se på bröllop var helt enkelt baserat på ett jag blev medtvingad till som liten där jag inte kände personerna som gifte sig och aldrig riktigt förstod vilken koppling de hade varken till mig eller mina föräldrar. Det var urbota tråkigt.
Ändå, när jag fick inbjudan till det här bröllopet, till en liten kyrka ute på landet utanför Nyköping blev jag så glad att jag dansade minst tio varv runt huset. Bruden här är nämligen en ytterst speciell ung kvinna, nämligen en viss Elina. Elina träffade jag första gången som nybliven tonåring, med ett hår som stod åt alla håll och kanter och ett otroligt smittsamt leende. Något år senare blev vi del av den exklusiva klubben (exklusiv för att den endast hade 4-7 medlemmar beroende på hur man räknade) Limpisarna. Det är en lång historia bakom detta namn, men vi kan förklara det kort med att det lika gärna skulle kunnat heta Brödraskapet. (Bröd - Limpa, vet. Kompisarna i Limpan - Limpisar. Ja, ni fattar. Inte.)
Hur som helst var det här inte alls ett tråkigt bröllop och jag kunde bara jubla över det här beslutet. För det är sällan man träffar två personer som är så perfekta för varandra som Elina och Jonatan är. (Att de båda bar sandaler under hela bröllopet räcker som förklaring.) De är några av de mest spontana, musikaliska och roligaste människorna jag vet. Även fast jag inte träffat Jonatan så många gånger så räckte det för att veta att det här kommer bli bra.

Brudparet fick hårda karameller. Bokstavligen talat. (Jag tror de siktade på huvudet, därav Elinas skräckslagna min.)

Den här bilden kan jag dock inte förklara på något rationellt sett, annat än att Elina fick något tips från coachen om att se ut som en sibirisk mor med allt för många munnar att mätta. Och att Jonatan... ja. Att Jonatan helt enkelt... nej, jag vet faktiskt inte vad han håller på med här. Som sagt, det blir bra det här.
Snipp Snapp Slut Så Har Sagan Börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0