REM-sleep or why the trees overhead made a great sound of letting down their dry rain





vaknade till solen och kaffedoft och det där trevliga kluckandet som får en att tänka på grammofonskivor och hostan kändes inte lika hemsk och talgoxarna hade kalas på terrassen och fysiologin känns spännande och häftet knarrade så hemtrevligt under fingrarna när man läste i det och te med vanilj och mjölk är gott ifall man häller i massa socker och Harry Potter på isländska går att läsa fast det går långsamt och jag minns alla jullovsmorgonar med bokborgarna i soffan och snön rasar ned från taket med dova dunsar och den sista semlan åts upp imorse grädden smälte för att den var så varm och solen solen solen och jag sjöng how he loves med basröst och dansade på den smältande isen knäppkängor och tröjan som är alldeles för stor och jag fick en lingonlimpa i skolan och var alldeles för tidig läste lyckan är en sällsam fågel i förmiddagsskenet och snart får jag söka till Island snart får jag åka iväg igen och få ledigt och i dojon föll solljuset in snett i den vinkel det alltid gör i varje dröm och ura mawashi geri och hostan som inte spelar någon roll och korparna virvlar högt över skogen genom solen solen solen som blommar utanför


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0