"And sometimes, I tell them, I like to put my head back, like this, and let the rain fall in my mouth. It tastes just like wine."


Nu när himlen är en gråskala och det ligger speglar i varje gatuhörn så har jag behövt svara på frågan om varför jag älskar regn ett flertal gånger. För det ligger liksom i ens svenska natur att säga att det är ett hemskt oväder ute när man hälsar på någon i november. Det är nästan en reflex. (Och vad i hela friden är ett o-väder, ett inte-väder?)
Regn sköljer bort allt som är fel, regn viskar en till sömns, regn andas, regn ger nytt liv, regn är himlen som gråter av glädje och smärta, regn är frihet. (God is in the rain.)

Jag såg på The Shawshank Redemption och flyktscenen påminde mig återigen om detta. Hur regnet skänker frihet till människorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0