Paper Planes - "The house is so empty and sad"



I torsdags åkte Pling tillbaka hem till Sollentuna.
När man har bott i samma rum i nästan ett år blir det ett visst tomrum lämnat kvar. Som hyllor utan böcker, en kvarglömd tekopp och en burk med ananaskarameller. Efter jag hjälpt henne släpa ut väskorna till dörrvakternas nöje och en hastig hejdåkram så kändes det väldigt konstigt att traska tillbaka till ett ekande tyst rum med vita väggar.
Jag återhämtade mig dock rätt kvickt och satte på Beatles på högsta volym och dansade runt med skurborsten genom rummet. Stackars vår koreanska granne säger jag bara.
Det var tänkt att kyrkanfolket skulle sitta på gräsmattan utanför biblioteket och spela gitarr halva natten, men på grund av detta eviga regn så blev det inomhus istället. Hade inget emot färsk ananas och spelande/falsksjungande under tak.

Papperssvalorna hittades på en dörr i vår korridor när jag skulle tvätta. Gjorde min dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0