Akihabara - WANTED Dead or Alive



Så bar det av vidare mot Akihabara, Animéns och Mangans revir. Har aldrig sett något liknande, ett helt kvarter bara fyllt av affärer med manga och TV-spel. Jag blev något lycklig och sprang runt och petade på allting, tills jag insåg att spelen bara går att spela i Japan och att mangan är på japanska och att jag kan läsa högst ett par tre ord i dem. Men det var fortfarande rätt imponerande att springa runt i Animate, närmare 10 våningar fyllda med animéprylar.



Detta var givetvis också ett tillhåll för alla Tokyos nördar, eller som de säger, otaku. Man slösade bort sina sista slantar på det senaste numret av One Piece, köpte figurer i form av sina favoritkaraktärer och kom ut ur affärerna lastade med TV-spel. Inga pengar i fickan, men glada ändå.



Och annat folk.



I var och varannat gathörn hittade man dessa flickor, klädda som karaktärer ur någon animé och med inget roligare uppdrag än att göra reklam för sitt café. Förutom alla dessa spelbutiker finns nämligen längre in på bakgatorna speciella platser att äta, t.ex. ett Gundamcafé och mycket annat. Trots det åt vi aldrig på något, men jag tror inte det var någon större förlust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0