I say! Jeeves, you're quite a marvel!




Hittade efter mycket letande min favorit-tv-serie på ett ställe där jag egentligen letade efter något helt annat. Eller egentligen inte letade efter något alls. Men voilá! Nu har jag alla säsonger av Jeeves & Wooster. Tycker man om 20/30-talets England, jazzklubbar, katter i cylinderhattar, britter och allmänt kaos, ja, då tycker jag den här serien passar alldeles utmärkt. (Och för de som gillar House kan jag ju berätta att detta är Hugh Laurie i sina unga dar. Själv så såg jag den här serien långt innan jag hörde talas om House.)

Helgens äventyr skulle inkludera införskaffandet av en gitarr. Men det blev inte riktigt så, först och främst för att jag saknar finanser för att få mer än en kartong med gummisnoddar spända över. Så, det får vänta tills i april. Men helt misslyckat var det inte att tralla runt på musikgatorna i Shanghai. Hur skulle det någonsin kunna vara misslyckat? Hittade massor med underbara nothäften och skulle väldigt gärna vilja finna det mytomspunna pianot som sas finnas på nionde våningen. Tro mig, jag har gått dit många gånger bara för att se ifall det råkar vara ett sådant piano som bara hittas av de som inte letar efter det. Hittills är och förblir det försvunnet.

Och på hemvägen får jag och Pling givetvis följe av en sydamerikan med gitarrfodral och en munter attityd. Det är ganska roligt ändå med random människor som bara får för sig att berätta sin livs historia för en. Han avlsutade hela sin långa harang med ett "My name's Captain by the way. And you are the Scarf Sisters. Goodbye."

Om kapten Haddock hade hört detta, vad hade han då tyckt?
Erbarmliga plattfötter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0