"Adventure is out there!"



Har ägnat dagen åt att flänga runt från det ena affären till den andra i jakt på en vettig matsäck till morgondagens stora äventyr. För, japp! Imorgon bär det av till Zhangjiajie (张家界) eller för utomstående kanske mer känt som Avatarbergen. Det kommer bli dimmiga bergstoppar, lummiga skogar, klar luft, kineser med ögonen om möjligt ännu smalare efter att ha stirrat in i solen för länge och känslan av att kunna flyga.
Men innan allt detta väntar en tågresa på 19 timmar, hårda slafar och lukten av nystekt tofu. Eftersom långa resor på skramliga tåg är bland det bästa jag vet, ser jag fram emot tågdelen nästan lika mycket som bergen som den leder till. Det är väl meningen att vi på något sätt ska sova, men jag är rätt säker på att jag kommer spendera mestadelen med att stirra ut genom ett smutsigt fönsterglas knaprandes på kanderade jordnötter. Eller med näsan i en bok. Det brukar bli så. Kanske får jag också tid till att skriva ett par brev.

Jag är rätt säker på att jag inte kommer få tillgång till internet medan jag är där och skulle helst vilja slippa datorer överhuvudtaget när jag är omgiven av sluttande berg och mytiska varelser.
Så, jag återvänder söndag förmiddag redo för nya äventyr av alla de slag!

(foto: Cloud Appreciation Society)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0