I drew a star and said it was the beginning of another universe



Räddaren i nöden nr. 2 är Pling, som vanligt. Förutom att min plånbok blev stulen den där dagen som var rätt bra trots allt, så gick även mina skor sönder. Totalt kaputt. Igen. Det var nämligen det som hände en vecka efter vi kommit hit i september också. Givetvis var det spöregn hela dagen och jag var blöt ända upp till knäna. Då trollar Pling fram sina paljettdekorerade extraskor som stått och väntat troget på mig i garderoben sen i höstas och berättar att jag kan låna dem så länge jag vill.
Och här oroar man sig för livet i onödan.

Fick välja igen mellan utekväll och att träffa vänner från kyrkan och igen valde jag att inte följa med till en rökig klubb där ingen ändå bryr sig om vem man är. Istället hade jag nog en av de bästa kvällarna på länge och lärde känna ännu fler människor än förra gången. Tydligen var det någon filur vid namn Kevin (som senare sprang runt med tårtgrädde i ansiktet som en annan indian) som lyckades fylla år på torsdag. Varpå följande samtal följde.
Emilie: When is Kevins birthday, is it on the 22nd?
Evelyn (målandes stjärnor i ett grönmögelfärgat V): Yep, that's why we're making this for him (pekar på planschen under henne som det står Kevin på).
Emilie: Heh, that's my birthday too (hoppas att ingen hörde)
Evelyn (släpper pennan och tittar upp på mig med något som jag inte vet om jag ska tolka det som panik eller iver): WHAT? NO! AH! MIIINJOOOOOOOOOO! (rusar upp och drar in tidigare nämnda Minjoo i köket och försvinner där.)
Senare fick jag veta att det skulle bli tårtkalas för denne Kevin + en Leo samma kväll, så de bestämde sig för att dra med mig in i det hela också. Grönt te -tårta är väl inte mitt förstahandsval när det kommer till kalas, men jag blev hur glad som helst att de faktiskt brydde sig. Men jag ångrar lite att jag sa något. Tycker inte om plötslig uppmärksamhet som man inte förtjänar. Tror de gillade att ställa till med saker dock, de såg alla väldigt glada ut.
Gick hem lycklig, med många nya vänner, tårta i magen och fortfarande utan att ha börjat plugga till HSK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0